tirsdag 31. desember 2013

Det beste av 2013

 

Nå som 2013 e offisielt over så tenkte eg å setta opp nåke av det beste for meg I 2013. Tingene på listå trenge ikkje å være fra 2013, men må ha satt sitt preg må 2013 for min del.

 

Beste Låt:

Eg kaste meg ut i ein kategori om e viktig for meg. Nemmelig beste låt. De som kjenne meg vett at eg e heilt avhengig av musikk for å fungera. 2013 har vært et godt musikkår. Kan nevna god musikk fra artister som Lorde, Robin Thicke, Imagine Dragons og Daft Punk. Vinneren for meg blei likavel ein litt mer dramatisk låt. “Sail” av Awolnation passa godt på mitt annlegg i år.

Beste Band:

2013 var det året eg oppdaga “Elektronisk Swing”. Det starta med ein sang av “Chinese Man” og radiofunksjonen på Spotify. Detta endte i et skred av nye og ukjente artister for meg. De som eg virkelig fikk smaken for e gruppå “Caravan Palace” og derras album “Panic” utgitt i 2011. Her e låten “Dramophone” fra det albumet.

Beste bok:

I 2013 fullførte eg i alt 16 bøker. Tidelig på året blei det gitt ut ein bok av min favorittforfatter innen historisk fiksjon Conn Iggulden. Detta var den femte bokå i hans “Emperor” serie som tar for seg Romerriket. Bokå “The Blood of Gods” følge me Oktavian i tiå etter drapet på Julius Cæsar.

Beste Film:

Eg har ikkje sett alt for mange filmer det sista året, men de få eg har sett har vært gode. Min favoritt kom likavel ikkje før mot slutten på året. Nemmelig “Hobbiten: Smaugs Ødemark”. Perfekt film for den som vil rømma inn i en fantasiverden full av spenning, action og ein god dose humor.

Beste Dataspill:

Det ser ut te at de fleste spillmedier meine at “The Last of Us” e årets beste spill. Vell, det var ikkje det for meg. Eg har bare spilt ein liten halvtime, men det e ikkje heilt min type spill. Min favoritt detta året e strategispillet “Rome II: Total War”. Ja, det sleit med nåken problemer I starten, men utviklerene har vært flinke te å retta opp I feilene. Perfekt spill for deg som like god strategi og storslagne slagmarker!

Beste Brettspill:

2013 har vært et godt år for brettspill for meg. Eg har fått prøvd ut flere nye spill, men favoritten min e lite overraskande “Formula D”



Endelig har eg et racing brettspill! Opp te ti spillere kan delta i et løp ront ein av de mange banene som e tilgjengelige. Annbefale alle og sjekka ut videoen fra “Tabletop” for å se kossen det virke. Håpe å få satt igang en liten turnering til neste år Smilefjes som rekker tunge

Beste konsertopplevelse:

Nå har eg ikkje vært på så mange konserter I 2013, men den eine var skammgo. Det var onna 100 års jubileumet te Ansgar at det var satt opp jubileums konsert med storkor fra nåværende og tidligere Ansgar elever, besøk fra New Orleans og ekta sort gospel. Fantastisk!

Beste Bror:

Her var det bare ein kandidat, men han ble diska for å ha prøvd å bestikka dommeren (meg)…

Mest slitsomme OperasjonPondusBeGone opplevelse:

Detta e nokk turen opp på Alvanuten med John Helge og Kenneth. Det hjalp ikkje så mye at det blei ganske mørkt når onnårveis på vei mot toppen, men steikje så gøy og nå toppen! (Bilde onna blei tatt på toppen kl. 22.45 den dagen).

Årets skuffelse:

Sjøl med ordene “Den gode smaken er tilbake” og “Den Originale” påklistra på alt av esker, reklameplakater og emballasje så smake fortsatt “Safari” kjeks syntetisk og vondt i forhold te det han gjorde før de lagde an “ny og bedre”. Smak, konsistens og antall sjokoladebiter e fortsatt heilt på tryne feil. Gi meg den gode safarikjeksen tebake Sætre!

Det var mi lista for 2013. Nå e det bare te å retta blikket mot 2014, og blir den som eg planlegge så blir det et knallår!

Godt Nyttår allesammen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar